Lensstoren nimi on muuttunut, se on nyt Mister Spex. Tästä päivästä lähtien Euroopan parhaiten menestyvä netissä toimiva optikkoliike toimii myös Ruotsissa tavallisen yritysbrändin taustalla.

• 18. tammi. 2017

Berliinissä sijaitseva Euroopan markkinajohtaja nettioptikkoalalla hankki enemmistöomistuksen ruotsalaisesta markkinajohtajasta Lensstoresta v. 2012. Olemme nyt, kun neljä vuotta onnistunutta yhteistyötä on takanapäin, yhdessä päättäneet luoda yhtenäisen yritysidentiteetin ”Mister Spex” -nimen varaan. Ideointi tältä pohjalta sisältää mm. ajatuksen siitä, että viimeisimmät silmälaseihin liittyvät hinta-laatu-standardit olisi hyvä saada nyt kytkettyä yhteen ja yhdenmukaiseen brändi-identiteettiin, joka olisi levittäytynyt kaikkialle Eurooppaan. Pohjoismaissa liiketoimintamme jatkaa kehittymistään tältä pohjalta.

”Se, että Lensstore nyt toimii Mister Spex -nimellä, on hyvin tärkeä seuraava askel yhtiöllemme”, selittää tri Mirko Caspar, Mister Spexin toimitusjohtaja. ”Olemme tehneet paljon työtä koko IT-infrastruktuurimme yhdentämisen puolesta menneiden muutamien kuukausien aikana, ja kaikki asianomaiset prosessit toimivat nyt yhdessä yhteisen järjestelmän sisällä. Tämä sulautuminen ei hyödytä pelkästään pohjoismaisia asiakkaitamme uusien hinta-laatu-standardien ja Euroopan suurimman heti saatavissa olevan silmälasi- ja aurinkolasivalikoiman muodossa, sillä se myös tarjoaa asiakkaillemme lisäominaisuuksia kuten meidän 2D- ja 3D-sovituspalvelumme ja mahdollisuuden tehdä vaivattomia tuotehakuja kotitietokoneiden ääreltä.”

Pohjoismaiden tasaisesti kasvavat e-kauppa-markkinat tarjoavat mainiot lähtökohdat Mister Spex -brändin onnistuneelle laajenemiselle. ”Pitkän tähtäimen tavoitteenamme on myös vakiinnuttaa Pohjoismaihin uusi tapa ostaa silmälaseja”, Caspar jatkaa kuvaillessaan yhtiön suunnitelmia. Perustettuaan erilliset sivustot Saksaa, Ranskaa, Espanjaa, Itävaltaa, Sveitsiä, Alankomaita ja Iso-Britanniaa varten, Mister Spex on nyt aktiivisesti esillä myös Ruotsissa sivustollaan www.misterspex.se – ja Suomi ja Norja ovat seuraavina vuorossa.

Mister Spex on onnistunut värväämään kaksi loistavaa johtajaa pohjoismaisen osastonsa johtoon. He jatkavat Mister Spexin kehittämistä ja laajentamista Pohjoismaissa, toimien kiinteässä yhteistyössä Berliiniin sijoitetun johtoryhmän kanssa. Nils Rådström ja Johan Nordström, jotka molemmat omaavat monen vuoden kokemuksen digitaalisten liiketoimintamallien ja vähittäiskaupan parissa sekä brändien ja yritysten kehittämisessä Pohjoismaissa, ottavat vastaan pääjohtajan ja toimitusjohtajan tehtävät 1. helmikuuta alkaen, jolloin he ryhtyvät vastaamaan Ruotsin, Suomen ja Norjan liiketoiminnasta. ”Iloitsemme ottaessamme tämän ratkaiseva askeleen yhdessä Berliinissä toimivien Mister Spex -kollegojemme kanssa ja meistä tuntuu, että tämä yhteistyö yhden bränditunnuksen alla on virstanpylväs Ruotsin optikkoalan kehityksessä”, sanoo ilmeisen tyytyväinen Nils Rådström, Mister Spex Ruotsin uusi pääjohtaja. Fredrik Malm ja Patrik Hamilton, joka ovat johtaneet Lensstore-yritystä tähän asti, jättävät yrityksen maaliskuun 2017 lopussa ottaakseen vastaan uusia urahaasteita.

Mister Spex -brändin lanseeraus Ruotsin markkinoilla tarkoittaa, että asiakkaat voivat nyt hyötyä erilaisista lisäpalveluista, jotka eivät olleet aikaisemmin saatavilla Pohjoismaissa. Mister Spex tarjoaa laajimman, heti saatavissa olevan valikoiman silmälaseja, aurinkolaseja ja piilolinssejä. Ja kaikki helposti ja kätevästi valmiina tilattaviksi hiiren napautuksella, velotuksettomalla kotona-kokeilu-palvelulla ja huippulaatuisiin linsseihin perustuen erittäin houkuttelevilla ja täysin läpinäkyvin hinnoin. Keskimääräinen säästö on -50 %.

Download as PDF

Pressekontakt:

Mister Spex Public Relations
presse@misterspex.com

Tietoja Mister Spex -yrityksestä:

Mister Spex GmbH -yrityksellä on yli kaksi miljoonaa asiakasta ja se on Euroopan suurin ja parhaiten menestyvä netissä toimiva optikko. Mister Spexin nettikuvasto sisältää Euroopan kattavimman valikoiman merkkisilmälaseja ja -aurinkolaseja – ja kaikki tuotteet ovat tilattavissa suoraan yrityksen sivustojen kautta varsin miellyttävin maksuehdoin. Berliinissä päätoimipaikkaa pitävä yritys kiinnittää erityistä huomiota asiakaspalveluun. Mister Spexin asiakkaat ovat oikeutettuja ilmaisiin näöntarkastuksiin ja silmälasiensa sovittamiseen paikallisissa Mister Spex -verkostoon kuuluvissa optikkoliikkeissä, ja heitä opastavat pätevät optikot sekä puhelimitse että sähköpostilla. Samalla asiakkaamme hyötyvät hintojen läpinäkyvyydestä ja linsseistä annettavista alennuksista.

Silmälasiemme viimeistelyn lopullinen laatu ja laadunvarmistus, sekä se arvokkuus, jonka leima Made in Germany tuo mukanaan, kuvastavat Mister Spex -brändin arvovaltaa. Mister Spex on parhaillaan lujittamassa johtoasemaansa Euroopan silmälasien nettimarkkinoilla ja sillä on sivustot Ranskassa, Espanjassa, Itävallassa, Sveitsissä, Alankomaissa ja Iso-Britanniassa. Mister Spex on jo vakiinnuttanut asemansa asiakassuuntautuneena yrityksenä, joka antaa tuotteilleen 100 % tyytyväisyystakuun.

Tammikuusta 2017 lähtien Ruotsin markkinoita johtava Lensstore on myös toiminut Mister Spex -nimellä (www.misterspex.se). Alun perin Tukholmaan perustettu Lensstore mullisti Ruotsin piilolinssimarkkinat. Mister Spex osti Lensstore-yrityksen vuonna 2012, ja tämä uudelleenbrändääminen tapahtuu emoyhtiön menestystarinaa myötäillen.

View all Press Releases
Mister Spex on Facebook