Lensstore heter nå Mister Spex. Fra og med i dag vil Europas største nettoptiker operere under en felles merkevare også i Sverige.

• 18. Jan. 2017

I 2012 kjøpte den ledende nettoptikeren i Europa, som har sitt hovedsete i Berlin, aksjemajoriteten i den svenske markedslederen Lensstore. I fire år har vi hatt et lønnsomt samarbeid og har nå i fellesskap besluttet å satse på en felles selskapsidentitet, under merkevareparaplyen “Mister Spex”. Beslutningen er blant annet tuftet på ideen om at de siste standardene for balansen mellom pris og ytelse i optikerbransjen, nå skal bli assosiert med én eneste, konsekvent varemerkeidentitet i hele Europa. Vi vil fortsette å utvikle vår virksomhet i Skandinavia på dette grunnlaget.

– Det at Lensstore nå kommer til å operere under navnet Mister Spex, er et veldig viktig skritt for selskapet, forklarer administrerende direktør i Mister Spex Mirko Caspar. – Vi har jobbet intensivt med integrasjonen av hele IT-infrastrukturen vår de siste månedene, og nå fungerer alle involverte prosesser innenfor ett fellessystem. For det første vil sammenslåingen være en fordel for skandinaviske kunder i form av en langt bedre balanse mellom pris og ytelse. I tillegg får kundene tilgang til Europas største og leveringsklare sortiment av briller og solbriller og får nyte godt av en lang rekke ekstra funksjoner, som vår prøv-dem-på-funksjon i 2D og 3D og enkle produktsøkfunksjoner.

Den stadig sterkere veksten i e-handelen i Skandinavia utgjør et ideelt grunnlag for en fremgangsrik ekspansjon av Mister Spex-varemerket. – På lang sikt ønsker vi å etablere denne nye måten å kjøpe briller på, også i Skandinavia, fortsetter Caspar. – Da vi hadde opprettet egne nettsider for Tyskland, Frankrike, Spania, Østerrike, Sveits, Nederland og Storbritannia, sørget vi også for at Mister Spex ble aktivt representert i Sverige gjennom www.misterspex.se. Finland og Norge er de neste landene på listen vår.

Mister Spex har ansatt to fremragende direktører til å lede den nordiske virksomheten. De vil videreføre arbeidet med å utvikle og ekspandere Mister Spex i Skandinavia, i tett samarbeid med ledelsen i Berlin. Nils Rådström og Johan Nordström, som begge har mangeårig erfaring med digitale forretningsmodeller og handel samt utvikling av varemerker og selskaper i de nordiske landene, tar over som henholdsvis CEO og administrerende direktør fra og med 1. februar 2017. De vil ha ansvaret for å lede våre virksomheter i Sverige, Finland og Norge. – Vi gleder oss til å ta dette avgjørende skrittet sammen med våre kolleger i Mister Spex i Berlin. Etter vår mening er dette samarbeidet under én felles varemerkeidentitet en milepæl i utviklingen av den svenske optikerbransjen, sier en fornøyd Nils Rådström, nyansatt CEO i Mister Spex Sweden. Fredrik Malm og Patrik Hamilton, som har stått ved roret i Lensstore frem til nå, forlater selskapet i mars 2017 og er klare for nye yrkesmessige utfordringer.

Lanseringen av Mister Spex-varemerket i Sverige innebærer at kundene nå kan dra fordel av en lang rekke ekstra tjenester som tidligere ikke har vært tilgjengelige i Skandinavia. Mister Spex tilbyr det største leveringsklare sortimentet av briller, solbriller og kontaktlinser. Bestillingen gjøres med et museklikk og inkluderer gratis prøv-hjemme-service og linser i topp kvalitet til attraktive og transparente priser, med en gjennomsnittlig besparelse på 50 prosent.

Last ned pressemelding som PDF

Pressekontakt:

Mister Spex Public Relations
presse@misterspex.com

Om Mister Spex:

Mister Spex GmbH har over to millioner kunder og er den største og mest fremgangsrike nettoptikeren i Europa. Nettkatalogen til Mister Spex byr på Europas mest omfattende sortiment av briller og solbriller fra kjente varemerker, med direkte salg fra nettsider til attraktive betingelser. Selskapet holder til i Berlin og legger stor vekt på kundeservice med øyeblikkelig respons. Mister Spex’ kunder blir tilbudt gratis synstester og får brillene justert av lokale optikere som inngår i Mister Spex’ partnernettverk. Kundene blir tilbudt veiledning fra kvalifiserte optikere både per telefon og e-post, samtidig som de drar fordel av de transparente prisene og besparelsene på briller med styrke.

Den siste standarden på finish og kvalitetssikringen på alle våre briller, kombinert med forsikringen som ligger i stempelet Made in Germany, gjenspeiler prestisjen som ligger i varemerket Mister Spex. Mister Spex styrker i disse dager sin posisjon som markedsleder i det europeiske nettbutikkmarkedet for briller, med nettsider i Tyskland, Frankrike, Spania, Østerrike, Sveits, Nederland og Storbritannia, og har allerede etablert seg som et kundevennlig selskap med 100 prosent fornøydhetsgaranti.

Fra og med januar 2017 vil Sveriges markedsledende Lensstore operere etter de samme betingelsene i Mister Spex’ navn (www.misterspex.se). Lensstore ble opprinnelig etablert i Stockholm og har revolusjonert det svenske kontaktlinsemarkedet. Mister Spex kjøpte opp selskapet i 2012, og denne rebrandingen finner sted i kjølvannet av foreldreselskapets suksesshistorie.

View all Press Releases
Mister Spex on Facebook